30_05_2014_San Michele all’Adige-Verona

30 mei 2014 - Verona, Italië

30_05_2014_ San Michele all’Adige – Verano

Rit 127 km,  hoogtemeters 610 m

Vandaag staat er een lange rit op het programma omdat we besloten hebben dat we eens in een stad willen logeren. Het eerste deel van de rit volgen we weer verder de Adige (= Etsch, maar nu zitten we in Italiaans sprekend gedeelte).

Trente

Rovereto

Vanaf Rovereto wordt het dal veel smaller. Klein nadeel: in het dal lopen 4 routes: de autosnelweg, de “via nationale”, de fietsbaan en de trein. Hoe smaller het dal, hoe dichter dat deze bij elkaar lopen. Het was eigenlijk wel een mooie route geweest met oordoppen in.

Na een laatste klim bij Rivoli (10% nondedzu), verlaten we definitief de Alpen.

Rivoli Veronese

Bussolengo

We rijden verder naar Verona waar we ’s avonds wat de toerist uithangen

Verona   Verona_Romeo and Juliet

1. Michel:
    1 juni 2014
    Komt de "nondedzu" van de koprijder of de volger of beide. In ieder geval niet mis. Ik vandaag wat gaan MTB in Nokeren, ik was al te vreden met een kleine korte helling (Nokere berg). Mooie foto's!, maar de foto's van de fietsers worden niet meer getoond. grt MVdM