31_05_2014_Verano-Fratta Polesine

31 mei 2014 - Fratta Polesine, Italië

Rit 103 km, hoogtemeters 355m

We verblijven in Verano in een bed-and-minuscuul-breakfast. De eigenares (zo een Italiaanse taarte met zonnebril/doorkijkblouse/gestes) eet waarschijnlijk 3g muesli ’s morgens om haar taille niet om zeep te helpen, maar voor ons is dat wel veel te weinig. Totaal ondervoed starten we de rit

Tussen Adige en Po strekt zich de Polesine uit, met zijn vlakke landerijen en waterlopen. We fietsen tussen graanvelden, maisvelden. Een ding spijtig, er staat al van ’s morgens vroeg heel veel wind en helaas TEGENWIND. Deze streek is totaal niet toeristisch (geen enkele bagagefietser gezien), en alle dorpjes lijken te slapen. Fietspaden behoren ook tot het verleden, maar we rijden wel langs de landelijke wegen.

Gelukkig kunnen we in een bar een broodje eten, of het was weer noppes.

Castelbaldo   Castelbaldo

Montagnana

De immer hardwerkende navigator

San Martino Buon Albergo Oeps waar zitten we nu

We bereiken Montagnana: een stadje volledig omsloten door middeleeuwse muren met maar liefst 24 torens en 4 stadspoorten, waarvan 2 versterkt met een kasteel. We hadden er nog nooit van gehoord (en geen enkele andere toerist ook), maar het is echt heel mooi ( en lekkere ijsjes)