29_05_2014_Laces-San Michele all’Adige

29 mei 2014 - San Michele All'Adige, Italië

Rit 101 km, Hoogtemeters 205m

Het eerste deel dalen we verder af naar Merano, wat een toeristisch oord is.

In tegenstelling tot Oostenrijk, is het hier volop toeristenseizoen (het kan ook zijn omdat het in Duitsland/Oostenrijk lang weekend is), maar heel veel fietsers op pad (zowel koersfietsen, mountainbikers als trekfietsen). Er is echt een gezellige sfeer.

Na Merano, rijden we via Bolzano naar het Etschdal, waar we de Etsch een paar dagen gaan volgen.

Bozen

Naturno     Algund

De zon schijnt, en de omgeving is ongelofelijk mooi. Hoewel we nooit spontaan de woorden “Italiaan” en “ goede organisatie” in een zelfde zin zouden gebruiken, moeten we opmerken dat de fietspaden perfect zijn, en de bewegwijzering aan de Duitse standaard voldoet.

Eens voorbij Salurn, is het afgelopen met Duitssprekende Italianen. Als we rondbellen om een overnachting te reserveren, spreekt er plots niemand nog Duits of Engels, en wij geen Italiaans.

Het lukt niet om iets te reserveren, dus we zijn maar gewoon ergens binnengevallen, als ze ons zien aan hun toog hebben ze wel door dat het om te slapen is (of toch zeker om te douchen)

We hebben zelfs een dakterras om onzen was te drogenSan Michele All'Adige

1. Michel:
    1 juni 2014
    Meer toeristen,... de namen van de stadjes klinken ook ook meer uitnodigend. Groeten uit het vlakke Waregem (geen toeristen her!)