28_05_2014_ Pfunds-Laces

28 mei 2014 - Laces, Italië

28_05_2014_ Pfunds-Laces

Rit 84,3 km, hoogtemeters 1003m

Veni, vidi, vici (om een De Weverken te doen): de Alpen liggen achter ons, maar wat een bijzonder mooie etappe vandaag.

We moeten de Reschenpas over richting Italië. Het is weer ongeveer 30 km klimmen, maar niet zo hoog (1520m) als de vorige pas.

Er is een autoroute maar ook een fietsroute die een ommetje langs Zwitserland maakt. Het voordeel van de fietsroute is dat er uiteraard geen verkeer is, en we dus ongestoord naar boven kunnen rijden.

Op het steile gedeelte zijn er 11 haarspeldbochten die netjes genummerd zijn.

Nauders bocht 6

Het landschap is typisch Oostenrijks: alpenweides met wilde bloemen, het enige wat ontbreekt, is de familie Von Trapp die Edelweiss zingt. Wat een prachtig land (als de zon schijnt).

Graun im Vinschgau_Weide

Na de pas, hebben we een fantastisch uitzicht op de besneeuwde toppen van de Ortler.

Eens in Reschen, zijn we al in Italië.

Graun im Vinschgau, Italië

Reschen

De afdaling is al even spectaculair, even een citaat uit onzen boek: “Romantische burchten en ruïnes, eeuwenoude dorpskerkjes en uitgestrekte appelboomgaarden tegen een decor van hoge bergen vormen het beeld van deze etappe waarin u trapsgewijs afdaalt naar Merano”

Mals   Laudes

Prad am Stilfserjoch

In Merano zijn we niet geraakt, we stoppen in Laces, en we hebben het weer gedaan: ons hotel ligt op een berg. Maar de fantastische ligging compenseert de laatste klim van de dag

Laces, fruitboom Laces WLAN

1. Kathleen:
    30 mei 2014
    prachtig - familie "von Trapp" krijgt concurrenten !!! - doe zo verder - de vino en de pasta lacht u toe