27_05_2014_ Pettneu-Pfunds

27 mei 2014 - Pfunds, Oostenrijk

Rit 55 km, hoogtemeters 444m

Vandaag korte rit om de beentjes was los te rijden na de etappe van gisteren en met een nieuwe col van morgen in het vooruitzicht.

Korte samenvatting van de dag: regen, regen en regen. We starten met een afdaling van 20km, met die regen en kou niet echt aangenaam.

Onderweg vinden we weer niets dat open is, blijkbaar is hier dinsdag overal sluitingsdag, die sluitingsdag schuift mee op met ons precies. Uiteindelijk kunnen we in een hotel wat opwarmen en eten.

Als we uiteindelijk bij onze eindbestemming aankomen, blijkt dat ons hotel (geboekt via booking) pas morgen opengaat na de winterslaap. Gelukkig hangt er een telefoonnummer, en mogen we uiteindelijk toch binnen. We zijn uiteraard de enige gasten.

Om onszelf te troosten, gaan we een fles Schnapps en een zak nootjes kopen.

Op ons 3 overnachtingen in Oostenrijk hebben we 2x het hotel voor ons alleen, en gisteren bij particulieren, was ook de andere kamer bezet.

Tip van de dag: kom nooit op het onzalige idee om voor midden juni naar Oostenrijk te komen wegens alles gesloten, geen volk, nat en koud. Gelukkig zijn we morgen al in (het hopelijk zonnige) Italië

Enige sfeer(loze) beelden

Fließ  Fließ_Kerk