09_06_2014_Borgo Sabotino-Gaeta

9 juni 2014 - Gaeta, Italië

Rit 86 km, hoogtemeters 524m

We rijden verder langs de kust richting Napels. We starten met een medisch probleem. Tandemtrapper 1 heeft een paar dagen geleden tijdens de afdaling een insect geramd, en uit wraak heeft het insect geprikt. Allemaal niet zo erg, ware het niet dat de insectenbeet elke dag blijft groeien, en ondertussen hallucinante proporties aanneemt (ok, ietsje overdreven)

Dus wij naar de apotheek waar hij enthousiast door 3 enkel Italiaans sprekende schonen wordt ontvangen. Bij het zien van de foto van de beet (er wou iemand zijn broek niet afdoen bij de apotheek), raden ze aan direct naar de spoed te gaan (een paar straten verderop).

Dus reden wij met den Blackie naar de spoed op de ambulance plaats (eens iets anders). Er was gelukkig niemand anders: we werden direct geholpen door 2 vriendelijke Italianen, een inspuiting, een voorschriftje voor den apotheek en verbod om te zwemmen, fietsen of in de zon te zitten voor een dag. Waarom maken wij altijd Italianengrapjes: efficiënt, onmiddellijk geholpen, en allemaal gratis!

Niet fietsen leek niet echt een optie, daarmee hebben we wat een shortcut genomen en rustig gefietst. Onderweg genieten we van de zeeroute.

Parco Nazionale del Circeo   Terracina

Sperlonga