08_06_2014_Rome_Borgo Sabotino

8 juni 2014 - Borgo Sabotino, Italië

Rit 83 km, hoogtemeters 524m

We zijn van plan Rome te bezoeken als we terugkeren, want we moeten Blackie ergens in Rome afleveren voor het transport. Vanaf vandaag is het ook gedaan met onze roadboek, detailkaartjes, hoogteprofielen, lijst met logies en telefoonnummers.

We hebben op internet enige routes gedownload, en we zijn van plan naar de kust te rijden en zo verder zuidwaarts met hier en daar een berg-uitwijkingsmanoevre.

We hebben niet echt veel vertrouwen in onze route, want er zit een stuk van kilometers kaarsrechte baan in (totaal onmogelijk). Totdat we ter plekke zijn, en zien dat de route leidt via de “Via Appia Antica”. Heel mooi maar over die kasseien rijden is niet echt een pretje, en een groot gedeelte mogen we te voet gaan.

Die Romeinen waren zeker zot van MTB, de koersfiets  moet wat later gekomen zijn

Rome_MTB   Rome MTB 2

Omdat het Pinksteren is , is zowat alles dicht;  eten vinden we terug in een autostrade restaurant en uiteindelijk een bar die open is waar we zowaar 3 liter spuitwater achterover kieperen.(dorst!)

Cisterna di Latina

Uiteindelijk bereiken we de kust, en we zijn precies in Benidorm  gearriveerd : volk!!, niet te doen.(wel hoofdzakelijk Italianen wat het nog drukker maakt)

Borgo Sabotino-foce Verde