07_06_2014_Narni_Rome

7 juni 2014 - Rome, Italië

Rit 108 km, hoogtemeters 1067 m

WE HEBBEN DE PAUS GEZIEN, om met de deur in huis te vallen.

Deel 1 van de rit kan kort samengevat worden: prachtige landschappen in Umbrië, maar heet, warm, klimmen, zweten, zon, dorst,…..

Narni   Calvi Dell'Umbria

Ponzano Romano2   Ponzano Romano

Rond 14h30 zijn we  in Fiano Romano op 60 km van Rome volgens onze roadboek, maar we kunnen via de Via Tiberina (grote baan) 20 km uitsparen (en vooral niet meer klimmen), dus dachten we nog 40 km naar Rome, waarom niet.

Langs die Via Tiberina staan wel veel prostituees, echt jonge meisjes, dikwijls zonder topje (waarschijnlijk door de hitte?), niet simpel om den Blackie in het gareel te houden met al die borsten langs de weg.

Het binnenrijden in Rome valt reuze mee: er is een gescheiden fietspad van 11 km langs de Tiber, zodat we zonder druk verkeer in centrum Rome geraken

Aangezien we niet echt voorbereid zijn op Rome, geven we Vaticaanstad in op de GPS, en komen we uit op het Sint-Pietersplein. Daar staat de paus klaar om ons te verwelkomen.

We hebben de welkomstspeech van de paus als filmpje toegevoegd (zie video’s), en als we het goed vertaald hebben (ons Italiaans is al wat verbeterd ), zegt hij:

“Welkom lustige tandemtrappers in Rome, mijn complimenten met jullie prestatie om in 3 weken naar Rome te fietsen, nog veel succes en de wind vanachter.”

Rome_paus    Rome_SPP

In de wolken met de pauselijke zegen, moeten we helaas nog onderdak zoeken rond 19h00, onze gps zijn batterij is plat (een kaart hebben we natuurlijk niet bij), oeps, even lichte paniek, maar na wat rondvragen vinden we uiteindelijk nog een leuk hotel, wat een dag!