12_06_2014_Agropoli-Pisciotta

12 juni 2014 - Pisciotta, Italië

Rit 65km, hoogtemeters 1012 m

De dag start weer mooi: ontbijt onder de citroenboom.

Agropoli ontbijt onder een citroen boom

Vandaag rijden we via de wondermooie Amalfi kust verder zuidwaarts. De route is heel mooi, maar helaas hebben we het heuvelgehalte wat (serieus) onderschat.

Agropoli morgen klim   Cilento and Vallo di Diano National Park3

Cilento and Vallo di Diano National Park5  Cilento and Vallo di Diano National Park2

Cilento and Vallo di Diano National Park 4

We hebben gelukkig deze morgen collega bagagefietsers ontmoet, dan wordt er altijd even gestopt om wat tips uit te wisselen. Zij vertelden ons dat de weg onderbroken was (door aardbeving?), maar voor fietsers geen probleem. Dit waren trouwens de enige bagagefietsers die we ontmoet hebben sinds Rome, blijkbaar leiden alle fietswegen naar Rome en niet verder.

Cilento and Vallo di Diano National Park

Wel typisch Italiaans, ongeveer 15 km voor de onderbreking stond er een afgeplakt bord, en het was al. Gevolg zowel voor als na de onderbreking, ontmoeten we toeristen die van niets wisten en zich afvroegen wat ze nu moesten doen. (een paar uur omrijden waarschijnlijk want zoveel wegen zijn er niet).

Rond 16h00 zitten we nog maar op 65 km (wel al 1012 m geklommen!), ons einddoel ligt nog 60 km verder. Als dan nog een reuze onweer losbreekt, en een super regenbui (regen, we waren al vergeten wat dat was), besluiten we de strijd te staken, en het eerste beste slaapspel binnen te rijden. We logeren in een simpele albergo, maar kamer met superterras en uitzicht op de zee. (wij zouden dat direct al wat upgraden en het dubbele van de prijs vragen).

Deel 2 van de rit zal voor morgen zijn.