25_05_2014_Friedrichshafen-Nenzing

25 mei 2014 - Nenzing, Oostenrijk

Rit 102 km, hoogtemeters 524 m

De twee belangrijkste feiten van de dag: we zijn in Oostenrijk en onze eerste 1000 km zijn bereikt

We fietsen verder langs de Bodensee, en komen uiteindelijk aan de Rijn (weeral), die we 30 km volgen, en die de grens vormt tussen Oostenrijk en Zwitserland. Aangezien de “zoll” kotjes niet bemand zijn, fietsen we voor de grap even Zwitserland binnen en buiten. We fietsen verder naar de Vorarlberg.

Lochau   Hard

In Oberriet (Zwitserland) komen we op ons eerste 1000 km punt, deze foto is genomen op exact 1000 km van Steenhuize.

Oberriet,_1000_KM_Point

Het is zondag, dus het is weer overal een drukte op de fietspaden, alle terrassen overvol, en onze boomplasstrategie kunnen we ook vergeten.

Wij rijden verder naar Nenzing, een godverlaten oord waar we precies de enige mensen zijn. Alle restaurants zijn hier op zondagavond gesloten, na lang zoeken vinden we nog een Italiaan(met zeer lekkere pasta’s).