21_05_2014_Bruchsal-Boblingen

21 mei 2014 - Böblingen, Duitsland

Rit 78,3 km, hoogtemeters 857 m

“Vanaf nu is het gedaan met de vlakke etappes! De lieflijke heuvels van de Kraichgau en het mooie Wurmtal vormen echter een welkome afwisseling in het landschap” (tot zover onze roadboek)

Vandaag zijn we weer 2 Nederlanders tegengekomen die ook met dezelfde roadboek onderweg zijn, dit is al de 2de keer. Zij hadden ook al andere ontmoet. Het is eenvoudig: telkens er Nederlandse of Belgische fietsers zijn, volgen ze de Reitsma route. Gelijk hebben ze, want wij zijn ook heel tevreden met de gemaakte routeselectie.

Een groot deel van de route in de Wurmvallei ging door de bossen, wat voor de nodige afkoeling zorgt. Zo warm weer hadden we pas in Italië verwacht.

Met al dat klimmen, had trapper 1 vandaag precies reuzehonger. Kort samengevat: overal waar we konden, hebben we iets gegeten. Bij het avondbiertje na de rit, hebben we als “aperitiefhapje” een curryworst met frietjes gegeten. Nadien zijn we wel nog bij den Italiaan gaan eten (pasta), van dat fietsen krijgt een mens honger (of een dik achterste van te veel eten, maar dat zien we later wel)

Enige sfeerbeelden van de rit

Pforzheim    Bretten

Bretten