03_06_2014_Bagno Di Romagna-Citta di Castello

3 juni 2014 - Città di Castello, Italië

Rit 82 km, hoogtemeters 817m

Vandaag tijd voor het ernstige werk : we moeten de Apennijnen over via de Valico di Montecoronaro (865m), vergeleken met de Alpen is dit een lachertje, dus gezwind als steeds rijden we den berg over.

Merlara  Minerbe

Verghereto

den top :

Ville di Montecoronaro de top 865 m

den espressostop

Ville di Montecoronaro

Bij de lunch, hebben we het zwaarste gedeelte al gedaan. We hebben morgen een rustdag gepland, dus alles optimaal, bij de lunch durft zelfs iemand een rood wijntje drinken ! (voor de 1ste keer)

Helaas, na de middag, pech onderweg. Bij een beklimming breekt onze ketting, en staan we daar in de middle of nowhere, met onze ketting gebroken op de straatstenen.

Gelukkig is er een mechanieker in huis (alias tandemtrapper 1), en aangezien we een volledige zak herstelmateriaal mee hebben, is het euvel op een kwartiertje opgelost.

Wat verder tijdens de rit , horen we het bekende geluid : knal, een spaak gesprongen.

Het was duidelijk onze Blackie zijnen dag niet.

Voor de rustdag hebben we 2 dagen gereserveerd in een landelijke B&B, bij aankomst blijkt deze niet te liggen zoals aangegeven in booking.com maar VLAK AAN DE AUTOSTRADE !! Een rustdag op 10 meter  van de autostrade zagen we nu ook niet zitten, dus logeren we nu in het centrum van de stad.

Van Citta di Castello hadden we nog nooit gehoord, maar tis zo een typische Italiaans stadje : verkeersvrij centrum, smalle straatjes, vol van oude gebouwen…en lekker eten

1. Kathleen:
    5 juni 2014
    oef - rustdag(en) - vergeet blacky ook niet te voederen hé ! beestje ziet af blijkbaar...
    ciao