19_06_2014_Cefalù-Palermo

19 juni 2014 - Palermo, Italië

Rit 77 km, hoogtemeters 615 m

Slechts één hoofdpunt in dit bulletin: DOEL BEREIKT, MISSION COMPLETED

Na 3230 km, 25486 hoogtemeters, 92 keer pasta,105 keer expresso,357 l water,15 l wijn, 10 l bier en "Infinito amore”, zijn we ter bestemming.

De dag begint mooi met nog wat rondkuieren in Cefalu.

Cefalù

Het eerste zicht op de eindmeet in Palermo

meet in zicht

We zijn er :

We zijn er

We zijn duidelijk weer in maffiatown beland, nu is het 20 euro om Blackie 2 dagen te parkeren.

Maar als we nadien een gratis upgrade naar een superior room krijgen (2 terrassen met zicht op zee, 2 tv’s, living, slaapkamer), slikken we al onze Italiaanse maffiabeledigingen in. Super de luxe voor onze laatste nachten.

Tijd voor enige conclusies: Het was een onvergetelijke trip die we iedereen kunnen aanbevelen.

Wij hielden het meest van Noord-Italië met zijn prachtige landschappen en gezellige, oude stadjes, ook Umbrië, Amalfi-kust en Sicilië waren topgebieden. Het minste was de streek tussen Rome en Salerno, met Napels als te mijden dieptepunt, maar ook de “tenen” van de Italiaanse laars konden ons niet echt bekoren.

Voor het fietsen zelf blijft Duitsland het aangenaamst omdat de fietswegen daar steeds afgescheiden zijn, en er bovendien een verkeersreglement is.

Nog een eerbetoon aan onze banden, al 5400 km zonder een platte band en dit op wegen die niet altijd echte fietswegen zijn en dikwijls vol van glas en andere prikdingen, dit met een totaal gewicht van plus minus 210 kg en opgeblazen tot 4,8 bar. Voor ons niks anders meer dan Schwalbe marathon plus.

schwalbe marathon plus

Tijd voor enige statistiek:

Aan het hoogteprofiel (aantal klimmeter per gereden km)  ziet men dat het laatste stuk in de laars het zwaarste was.

Hoogtemeter_per_km

De piek in de grafiek in de Arlberg pas is omdat we die dag enkel geklommen hebben (en niet afgedaald). Nog een opmerking : voor zij die denken dat Vlaanderen plat is vergeleken met de bergen, de eerste rit van Steenhuize naar Hoegaarden ( door de Vlaamse Ardennen, het Pajottenland en het Zoniënwoud) moet niet onderdoen met 10,72 m/km.

Aan alle bloglezers : bedankt voor de reacties, mails, aanmoedigingen….en tot deze zomer in België.

Ciao ciao,

De tandemtrappers

1. Inge:
    Proficiat! En nu?
  2. Kathleen:
    20 juni 2014
    dit is echt meer dan een waww en dikke proficiat waard !!!! rust, drink en eet à volonté en geef maar een stevige aai aan uwen blackie !!!
  3. Michel:
    20 juni 2014
    Dikke proficiat! Ik mis nu al de fietsverhalen, observaties langs de kant van de weg, foto's, culinaire weetjes. Grt M